-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51732 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

با حيوانات چگونه رفتار بايد كرد؟
دين مقدّس اسلام در ضمن تعاليم متعالي و همه جانبه خويش درباره زندگاني مادّي و معنوي و حياتي بشر، درباره حيوانات و رعايت آنها نيز دستوراتي عالي و ارزنده دارد كه به بعضي از آنها اشاره مي شود.
پيامبر اكرم((صلي الله عليه وآله)) فرمود: هر مركبي بر صاحبش اين حقوق را دارد:
1. هرگاه در منزلي فرود آيد، ابتدا او را علوفه دهد.
2. هنگامي كه از آب مي گذرد، او را آب دهد.
3. به صورت او نزند، زيرا او حمد خدا مي گويد.
4. بيش از قدرتش بر او بار ننهد.
5. او را به راهي كه از عهده اش ساخته نيست، وا ندارد.
نيز رسول خدا((صلي الله عليه وآله)) فرمود: اگر حيوانات طغيان و چموشي كردند آنها را بزنيد، ولي به جرم لغزيدن و يا به زمين خوردن آنها را آزار نرسانيد. حيوانات را نبايد بيهوده كشت. رسول خدا((صلي الله عليه وآله)) فرمود: كسي كه گنجشكي را بيهوده بكشد، آن گنجشك روز قيامت ناله مي كند و مي گويد: «پروردگارا از اين شخص بپرس كه چرا بدون فايده مرا كشت». حيوانات را نبايد در مقابل يكديگر كشت. علي((عليه السلام))فرمود: «گوسفند را در مقابل گوسفندي كه به او نگاه مي كند، ذبح نكنيد». حضرت رضا((عليه السلام))فرمود: «حيواني را كه با دست خود آن را پروريده اي و بزرگ كرده اي، ذبح مكن».(اين كار مكروه است و موجب قساوت قلب مي شود) اضافه بر اين ها روايات بسياري در نگهداري انواع و اقسام پرندگان و مراقبت از آنها و ثواب هاي زيادي كه بر آن مترتب است از معصومين((عليهم السلام))وارد شده است.
كشتن حشراتي كه اذيّت كننده بوده و وجودشان زيانبار است، جايز است. حشراتي كه موذي نيستند، بهتر است كه از كشتن آنها اجتناب شود و كشتن آنها كراهت دارد.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ649ـ
             آفـرينش
             موجودات زنده                      حيات درديگركرات                      

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.